RECUNOSTINTA

 

Recunostinta este calea directa spre Dumnezeu si ingeri. Daca avem rabdare, oricat de maniosi si suparati ne simtim, putem gasi ceva pentru care sa fim recunoscatori. Cu cat mai mult cautam recunostinta, cu atat ingerii ne vor da mai multe motive sa fim recunoscatori si fericiti in viata.

Terry Lynn Taylor

A fi recunoscator chiar si pentru simplu fapt ca existi in lumea asta,ca ai un  trup sanatos,ca ai o casa in care sa locuiesti si niste oameni care te-au crescut invaluindu-te in iubirea lor dezinteresata, este una dintre cele mai mari virtuti care exista pe pamant.
Un om care este plin de recunostinta, se bucura de tot ceea ce exista,de tot ceea ce experimenteaza aici si acum, fara a se mai irosi in cerinte si asteptari.Pentru un astfel de om este suficient ca soarele lumineaza ziua iar stelele stralucesc noaptea pe cer.A fi recunoscator,este o stare a prezentului,multumind pentru bucuria resimtita in acest moment prezent,indiferent de darul pe care Dumnezeu ni-l ofera si indiferent de modalitatea aleasa de El.
Cu cat un om este mai plin de recunostinta,cu atat el vede mai multe parti minunate ale vietii.Sunt insa unii,care au devenit atat de impietriti sufleteste,incat au impresia ca in mod constant totul li se cuvine doar lor, iar in momentul in care acest esafodaj le este daramat,devin furios,fricosi si nemultumiti,neantelegand ca universul in fiecare clipa ne ofera intr-un fel sau altul marea sansa de a fi recunoscatori pentru tot ceea ce ne cere sa intreprindem pe drumul dezvoltarii a ceea ce ne ajuta sa crestem ca oameni.
Recunostinta ne ajuta sa intelegem ca indiferent ce primim, este un dar ales de la Dumnezeu.In univers raul si binele sunt inexistente,omul dand conotatii gresite in funtie de asteptarile si cerintele continue pe care le are.Cu toate acestea,Dumnezeu este cel ce ne ofera exact familia care ni se potriveste, chiar daca noi suntem adesea nemultumiti de acest dar,El este cel ce ne ofera o casa,chiar daca cel mai adesea in nemultumirea noastra, vrem mai degraba casa vecinului,Dumnezeu este cel ce ne ofera oameni de ajutor in momente grele ale vietii noastre,chiar daca de cele mai multe ori uitam sa le multumim acestora pentru marele bine pe care ni l-au facut,ba chiar din contra,adesea ne revoltam impotriva lor,avand in timp din ce in ce mai multe cerinte de la ei,considerand ca acestia au venit in viata noastra doar sa ne slujeasca pe noi,putand sa ii refuzam in mod constant, permitandu-ne sa ne consideram mult prea ocupati cu cerintele noastre incat sa vedem si acele momente in care si acestia ar avea nevoie de ajutorul nostru.Dumnezeu ne ofera prieteni,iubire,sanatate,minte deschisa spre a urma studii,slujbe bine retribuite si multe altele pe care multi semeni de ai nostrii nici macar nu le au, iar noi in orbirea noastra uitam de acest aspect major.
Din pacate,extrem de putini oameni au invatat semnificatia recunostintei.Au primit in viata o multitudine de daruri si de sanse de evolutie fara a fi recunoscatori catusi de putin pentru toate acestea,ba mai mult de atat,adesea s-au revoltat,neantelegand magia prin care universul a incearcat intr-un fel sau altul sa ii cizeleze ca oameni.
La polul opus,se afla cei putini, care in fiecare moment se bucura de clipa si de sansele multiple pe care universul le-o ofera spre a intelege si mai multe taine ale vietii.Acestia au un nivel ridicat de emotii pozitive,sunt plini de viata,se bucura de tot ceea ce este nou,sunt mereu deschisi spre experiente novatoare,sunt plini de vitalitate si energie,sunt plini de optimism,avand un nivel scazut de stres,depresie si nemultumire,dand o importanta mai mica bunurilor materiale si mai multa bucuriei de a trai,sunt lipsiti de invidie si dorinta de a-i conduce pe ceilati,respectandu-se si acceptandu-se pe ei si ceilati pentru ceea ce sunt.
Partea frumoasa a vietii este ca noi in momentele noastre de recunostinta putem doar sa fim,bucurandu-ne de clipa prezenta exact asa precum divinitatea ne-o daruieste.
Recunostinta poate fi dezvoltata si daca vrei sa intri in acest frumos joc cosmic,te invit sa incepi chiar din acest moment.Scrie 10 motive pentru care esti recunoscator pentru aceasta zi primita in dar.Fa acest lucru in fiecare zi in mod consecvent.Cu cat vei persevera in aceasta practica,cu atat nivelul tau de entuziasm,energie si motivatie va creste mai mult.
Cu siguranta ca in viata ta ai primit o multime de daruri de la diverse persoane.Cauta sa pui aceste daruri de se poate intr-un singur loc, si de cate ori te uiti la acea cutie in care le-ai depozitat,trimite cel putin cinci ganduri de recunostinta celor ce ti le-au daruit.Mai apoi pune un obiect cu care tu rezonezi cel mai mult intr-un loc vizibil din camera ta.Fa ca acest obiect sa fie un totem al tau personal.De cate ori vei da cu ochii de acel obiect,gandeste-te la cel putin zece lucruri placute din viata ta pentru care esti recunoscator.Daca vrei sa practici acest exercitiu mai des,pune un astfel de obiect si in biroul tau.Astfel putand sa iti transformi ziua intr-una plina de ganduri pozitive.
Indiferent de ce ti se intampla in viata,invata sa fii responsabil pentru alegerile si faptele tale.Intelege ca orice rezultat ai avea pentru univers conteaza prea putin, mai degraba contand ceea ce ai invatat din acel esec si ce trebuie sa schimbi la tine ca mod de gandire si perspective ca data viitoare sa repurtezi succes.Adesea universul alege acele formule care intr-un fel sau altul ne obliga sa facem schimbari majore in mintea si viata noastra.Sa primim cu recunostinta aceste experiente,vazandu-le mai degraba ca niste oportunitati decat esecuri.
A te plange de viata si de experientele pe care Dumnezeu ti le ofera in dar,a blestema,a te incapatana,a critica si a te impotrivi, este cea mai mare dovada de nerecunostinta.Tot ceea ce vei reusi sa aduni dupa tine vor fi doar experiente neplacute.Mai bine schimba foaia si cauta sa vezi acele lucruri care in acel moment iti sunt de folos.
Invata sa multumesti cat de des pentru tot ceea ce universul iti ofera.Insasi faptul ca existi este o mare minune si chiar merita sa fii recunoscator pentru asta.Gandeste-te ca ai un cos gol in care in fiecare zi pui cate un fruct al recunostintei.Cu cat vei pune mai multe fructe,cu atat cosul tau se va umple mai mult,fiind mereu plin,atat de plin,ca va da pe-afara, mergand si spre ceilati semeni ai tai,care e posibil ca in chiar acel moment sa traverseze perioade de nerecunostinta,sufletul lor fiind insetat dupa un astfel de fruct delicios.
Recunostinta sincera creeaza conexiuni de suflet intre oameni,cultivand increderea si optimismul.Cu cat vom recunoaste mai mult darurile pe care zilnic le primim prin semenii nostrii de la Dumnezeu,cu atat iubirea va creste mai mult in noi,fiindca doar recunostinta este cea care face sa infloreasca cea mai mare forma de iubire la care omul poate sa acceada,fiindca in recunostinta fiind,omul uita de egoul lui,slujind astfel binele sunt orice forma ar fi aceasta,acest act devenind cea mai frumoasa rugaciune,cea mai scurta cale cartre univers si darurile sale.Asta in timp te va ajuta sa intelegei ca recunostinta,este insasi declaratia ta de iubire pentru Dumnezeu.
Copil fiind,mereu m-am intrebat de ce parintii mei au divortat,de ce mama in loc sa fie mai mult timp cu mine,trebuia sa lucreze peste program sa isi poata plati ratele la locuinta si obiectele cumparate in casa.A trebuit sa treaca niste ani buni ca sa inteleg ca Dumnezeu prin acest gest facut de parintii mei,mi-a dat fantastica ocazie sa invat sa iubesc natura,sa iubesc cartile,sa iubesc animalele,sa am timp suficient sa stau fata in fata cu mine insumi,asa reusind sa ma cunosc mai bine,sa am timp sa ma formez asa precum eu simteam dinlauntrul meu ca sunt,nemaifiind nimeni in spatele meu,coordonandu-mi viata pas cu pas asa cum se intampla in multe familii asa zi inchegate.Mai apoi,dupa ce m-am cunoscut pe mine,am reusit sa ii cunosc si pe ceilati,sa ii inteleg cu mult mai usor,sa ii respect pentru ceea ce sunt,sa inteleg Vointa Divina care se manifesta in mod pregnant in viata fiecaruia,sa fiu deschisa spre noi aventuri si modalitati de cunoastere,drumul meu indreptandu-se pas cu pas spre ceea ce acuma sunt prin ceea ce fac si gandesc.Pot sa zic ca asta este deja magie Divina si ca am avut parte de o multime de trairi magice,prin care Dumnezeu mi-a demonstrat ca imposibilul pentru El este inexistent,adesea aducand muntele la Mahomed,oferind oportunitati multiple acolo unde omului ii era imposibil ca sa le vada.Toata viata mea a fost o insiruire de astfel de trairi magice si asta datorita faptului ca in loc sa ma revolt pentru despartirea parintilor mei socotindu-ma un copil parasit si pierdut,am cautat mai degraba sa ma bucur de momentul prezent in felul in care Dumnezeu mi l-a oferit mie clipa de clipa.Chiar si dupa ce m-am casatorit,casa inimii mele si cea terestra oferita in dar de Dumnezeu a ramas deschisa pentru toti cei ce au vrut si vor sa ii treaca pragul.Dumnezeu adesea mi-a dat ca musafiri oameni pe care in viata mea nu i-am vazut,neavand nici o tangenta de nici un fel cu ei,acestia venind sa tina cursuri diverse in orasul in care locuiesc,eu neparticipand la acele cursuri asa cum nici un membru al familiei mele n-a participat niciodata la acele cursuri, si cu toate acestea,Dumnezeu intr-un fel sau altul ii indrepta spre noi,putand astfel intalni oameni deoasebiti de la care am invatat multe.Asta imi aminteste de o patanie avuta cu o prietena/clienta de a mea,care cativa ani buni s-a impartit intre Bucuresti si localitatea in care vietuiesc,stand cam doua saptamani pe luna la ea si doua la mine.Intr-una din zile,la scurt timp dupa intoarcerea ei, ma suna,spunandu-mi ca prietenul ei este pe drum si ca in cel mult o ora ajunge la noi.Ca nu m-a intrebat daca il primesc ori ba fiindca a stiut din start ca poate sa vina fara nici o grija.Asa am reusit sa cunosc un alt om minunat care mai apoi cativa ani la rand a tot revenit si tot ce pot sa spun e ca sunt recunoscatoare pentru toate aceste minunate daruri pe care Dumnezeu mi le-a oferit.
Sigur ca darurile Lui au fost si sunt atat de multe,incat e imposibil sa fie numarate,astfel cosul recunostintei fiind mereu arhiplin,atat de plin,incat mereu poate sa sature orice om flamand si insetat.Din acest cos plin cu daruri Divine iti ofer si tie acum un fruct delicios,putand sa revii si sa te servesti din el oridecate ori vei simti nevoia sa o faci.Si fiindca Dumnezeu mi-a dat in cale oameni cu adevarat extraordinari,care m-au invaluit cu iubirea lor, inseninandu-mi adesea zilele si noptile,e frumos sa le multumesc de daruri, si aici as vrea sa pomenesc de parintele Dometie,primul ucenic pe care parintele Arsenie Boca l-a avut si care mi-a daruit nestemade de cea mai inalta valoare,de parintele Ghelasie Gheorghe care a fost un adevarat tata spiritual pentru mine,de parintele Lavrentie care era atat de fericit cand ma vedea incat ma ridica pur si simplu pe sus nemaistiind cum sa isi exprime marea bucurie,de parintele Ieronim care de cate ori ne intalneam imi umplea pur si simplu sacosa cu cea mai delicioasa miere de salcam mancata vreodata de mine,de toti acei calugari minunati care cat am stat la manastirile unde vietuiau ma tineau pur si simplu ca in rai,oferindu-mi in fiecare dimineata si seara lapte si miere,mai apoi as vrea sa amintesc de parintele staret Duvlea care mi-a oferit cea mai extraordinara traire duhovniceasca care poate sa existe in aceasta lume vremelnica,mai apoi de parintele Teofil cu care radeam copios,invatandu-ma sa privesc mereu partea plina a paharului si bucuria vietii,de parintele staret Galaction la al carui schit am petrecut nenumarate clipe minunate si pe langa ei mai sunt o multime de oameni deosebiti pe care Dumnezeu mi i-a scos in cale,avand trairi magice alaturi de ei asa cum ar fi Lenuta,Alexandra,Emil,Monica,Marius,Carmen,Ioan,Dan,Ioana,Gabriel,

Mariuca,Maria,Cristina,Ana Maria,Mia,Stefan,Nicusor,Raluca,Hubert,Alexandra,Iulian,Adriana,Dana,Paul,

Gheorghe,Vasile,Nelu,Cosmin,Bogdan,Andreea,Simona,Gabriela,Elisabeta si muuuuuuulti altii pe care daca i-as pomeni as putea umple zeci de pagini,dar ei cu siguranta ca se stiu,asa cum stiu ca se afla in casa inimii mele in cea mai minunata incapere a ei, fiind adevarate binecuvantari Divine intalnirea mea cu ei.Dar cel mai mult si mai mult,ma simt binecuvantata cu un copil minunat,foarte talentat,cu un suflet deosebit care are o imensa iubire pentru semeni, fiind astfel chiar ea o binecuvantare pentru toti.Si as vrea sa inchei cu un alt om deosebit si care inseamna si a insemnat foarte mult pentru mine, si anume parintele Anania ale carui cuvinte ziditoare sunt o adevarata binecuvantare pentru mine.In concluzie, pot doar sa spun,ca ma simt atat de mult iubita de Dumnezeu,incat stiu ca sunt in mod continuu binecuvantata.Fie ca binecuvantarea divina sa fie si cu tine dragul mei cititor in fiecare clipa a vietii tale!

cu drag Ramona

Lasă un răspuns

