Cum poti sa iti atingi obiectivele-partea a doua

 

Bine ai revenit pe caleaspretine,
in articolul precedent ti-am vorbit despre importanta uniunii si al cooperarii a cat mai multor persoane intr-un proiect comun,putand astfel forma printr-o energie unficata o forma gand suficient de puternica incat orice proiect sa poata sa fie fructificat intr-un timp record.De data asta am sa iti descriu pasii pe care ii ai de facut ca dorinta ta sa si fie una pozitiva,ca astfel proiectul tau sa poata avea o finalizare cat mai buna.In acest sens,scopul pentru atingerea unei stari dorite sau al unui obiectiv dorit, trebuie sa fie foarte corect formulat.De exemplu vreau sa imi cumpar o casa.

1-Primul pas pe care trebuie sa il faci este sa iti formulez dorinta intr-o maniera pozitiva spunand ceea ce vrei sa se intampla si nicidecum ceea ce nu vrei sa se intample.
Ce imi doresc, cand, unde si cu cine?

2-Trebuie sa intelegi ca orice vrei sa intreprinzi,primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa te schimbi pe tine insuti.Mai apoi sa faci in asa fel incat daca este posibil,sa poti indeplinii ceea ce vrei fara a avea nevoie de un ajutor din afara.In acest caz vei invata sa iti asumi responsabilitatea propriilor tale alegeri, nemaiputand mai apoi sa ii invinovatesti pe altii de nereusita.De asemeni vei invata sa fii responsabil si sa iti cunosti limitele,intelegand ca in momentul in care te hotarasti sa lucrezi in cooperare cu altii,va trebui ca si tu pentru ajutorul oferit sa faci un feedback corect.Altfel sa nu ti se para ciudat daca la un moment dat nu va mai vroi nimeni sa iti sara in ajutor.Raspunde-ti deci in mod corect la urmatoarele intrebari:
Ce resurse am (si care sunt altele care imi trebuie) pentru a-mi indeplini obiectivul propus?
Cat control am eu asupra obiectivului meu?
Care sunt persoanele si/sau situatiile care ar putea interveni?

3-Un obiectiv trebuie foarte bine formulat,in acest sens trebuind sa ii dai viata in insasi imaginatia ta,folosindu-te de imagini vizuale,auditive si kinestetice care sa devina cat mai veridice si mai apropiate de ceea ce vrei sa dobandesti.Asta inseamna ca trebuie sa folosesti cat mai multe detalii.
Cand mi-am atins obiectivul, ce voi vedea, simti si auzi?
Ce vor vedea, auzi si simti altii? Care vor fi reprezentarile mele interioare?

4-Pastrarea intentiei pozitive.Indiferent de obiectivul pe care il ai,ca e vorba de o dorinta materiala,ori ca e vorba de relatii,de un nou loc de munca etc., trebuie sa iti mentii in mod continuu intentia pozitiva.Daca vrei sa ajungi din punctul A (starea problema) in punctul B (obiectivul tau) este necesar sa schimbi comportamentul actual (care nu va duce spre B, ci undeva spre un C nedorit) si in acelasi
timp sa pastrezi intentia pozitiva din spatele comportamentului actual.Totodata verifica daca exista „efecte secundare” ale noului comportament.
Ce obtin din comportamentul actual? Care este intentia mea pozitiva?
Cum voi obtine acest lucru din noul meu comportament?
Ce se va intampla nou cand voi atinge obiectivul?
Ce nu se va mai intampla? (Care comportamente si efecte vor fi eliminate?

5-Ultimul pas pe care trebuie sa il faci este verificarea ecologica.Despre ce este vorba de fapt aici:indiferent de noul comportament pe care vrei sa il adopti,tu trebuie sa intelegi ca acesta va avea intr-un fel sau altul un anume impact asupra anturajului in care te invarti si anume asupra membrilor familiei,asupra prietenilor,pe plan profesional,colegial si chiar in mediul mai largit putand ajunge pana la un impact national.Acest cadru este mai mult decat esential, fiindca asigura integritatea si stabilitatea.Degeaba cautam noi sa facem o anume alegere care credem ca ne este noua benefic daca facem rau altor semeni ai nostrii.Bunaoara o anume persoana isi pune in gand sa castige o suma mare de bani si in acest scop isi pastreaza intentia pozitiva,urmeaza toti pasii descrisi,nebagand in seama ultimul pas si se apuca sa sparga bancomatele sau sa se foloseasca de alte tertipuri ca sa isi implineasca dorinta.O alta persoana vrea sa isi implineasca o anume dorinta si in acest scop isi va sabota,manipula si seduce membrii familiei,prietenii si/sau colegii fara sa ii pese catusi de putin si de ceilalti, ceea ce este incorect.De aceea inainte de a te pune pe treaba,trebuie sa iti pui urmatoarele intrebari:
Ce va fi diferit cand voi atinge obiectivul?
Ce efecte va avea acesta asupra mea si a celor din jurul meu?
Cum va actiona noul obiectiv in viata mea?

Tot ce mai pot sa iti zic, este ca iti urez succes in tot ceea ce vrei sa intreprinzi de acum incolo si sa o faci in asa fel,incat sa te joci frumos.
cu drag Ramona

Un răspuns

  1. Tratezi subiectele atat de exhaustiv incat este greu omului sa mai aduca un comentariu personal in afara impresiei lasate de acestea in suflet si cu siguranta vor reveni.
    Primele doua citate imi amintesc de versurile lui Eminescu:
    E impartita omenirea
    In cei ce vor si cei ce stiu.
    In cei dentai traieste firea,
    Ceilalti o cumpanesc s-o scriu.

Lasă un răspuns

