Anthony de Mello – Cum sa ne rugam (conferinta)

” Spiritualitate inseamna trezire. Majoritatea oamenilor, chiar daca nu o stiu, sunt adormiti. Ei s-au nascut adormiti, traiesc adormiti, se casatoresc in somn, nasc copii in somn, mor in somn- fara sa se trezeasca vreodata. Nu inteleg niciodata farmecul si frumusetea acestui lucru pe care noi il numim existenta umana. Stiti ca toti misticii-catolici, crestini, necrestini, indiferent de credinta, indiferent de religie-sunt umani intr-un singur lucru: ca totul e bine, totul e bine. Chiar daca totul e o harababura, totul este bine.
Ciudat paradox, desigur. Dar, in mod tragic, majoritatea oamenilor nu ajung sa vada ca totul este bine, pentru ca sunt adormiti. Au avut doar un cosmar.
Cei mai multi oameni imi sti spun ca vor sa treaca de gradinita-dar sa nu-i crezi. Nu-i crede! Tot ce vor de la tine este sa le repari jucariile stricate. „Da-mi inapoi sotia/sotul. Da-mi inapoi slujba. Da-mi inapoi banii. Da-mi inapoi reputatia mea, succesul meu.” Asta este ce vor ei; vor alte jucarii in locul celor vechi. Atat. Chiar si cel mai bun psiholog iti va spune ca oamenii nu vor cu adevarat sa fie vindecati. Ceea ce vor este alinare; vindecarea este dureroasa.
Trezirea este neplacuta, sa stii. Te simti bine si confortabil in pat. E enervant sa fii trezit. Aceasta este moticul pentru care inteleptul, guru, nu va inceta sa trezeasca oamenii. Sper ca voi fi intelept aici si nu voi incerca vreodata sa va trezesc, daca sunteti adormiti. In definitiv, nu este treaba mea, chiar daca va spun cateodata: ” Treziti-va!”
Datoria mea este sa-mi fac treaba, sa-mi fac numarul.
Daca profitati de pe urma acestui lucru, bine; daca nu, foarte rau! Cum spun arabii: ” Natura ploii este aceeasi, dar ea face sa creasca si spini in mlastini si flori in gradini.” Anthony de Mello

” Credeti ca voi ii ajutati pe oameni pentru ca va sunt dragi? Ei bine, eu am sa va spun ceva. Niciodata nu iubiti pe nimeni. Sunteti doar indragostiti de ideea preconceputa si plina de speranta despre acea persoana. Stati o clipa si ganditi-va: Nu iubiti niciodata pe nimeni, ci sunteti indragostiti de ideea preconceputa despre acea persoana. Nu asa se intampla cand sentimentul de afectiune se raceaste? Ideea voastra se schimba, nu-i asa? ” Cum ai putut sa ma dezamagesti, cand eu am avut atata incredere in tine? „, ii spui cuiva. Chiar ai avut incredere in acel om? Tu nu ai avut niciodata incredere in nimeni. Las-o balta. Asta face parte din spalarea creierului de catre societate. Tu n-ai incredere in nimeni, niciodata. Tu crezi doar in judecata ta despre acea persoana. Deci, de ce te plangi? Adevarul este ca nu-ti place sa spui: ” Modul meu de a judeca a fost gresit.” Nu este foarte magulitor pentru tine, nu-i asa? Asa ca preferi sa spui: ” Cum ai putut sa ma dezamagesti? ”

Deci, iata ce se intampla: Oamenii nu vor sa se maturizeze cu adevarat, oamenii nu vor sa se schimbe cu adevarat, oamenii nu vor sa fie fericiti cu adevarat. Asa cum mi-a spus odata cineva, cu multa intelepciune: ” Nu incerca sa-i faci fericiti, vei avea necazuri. Nu incerca sa inveti un porc sa cante; tu iti pierzi vremea, iar pe porc il enerveaza.” Ca omul de afaceri care intra intr-un bar, se aseaza si vede un tip cu o banana in ureche-o banana in ureche! Si se gandeste: ” Ma intreb daca ar trebui sa ii atrag atentia. Nu, nu e treaba mea.” Dar gandul nu-i da pace. Asa ca, dupa ce a baut un pahar, doua, ii zice tipului: ” Scuza-ma, ai o banana in ureche. ” Tipul spune: ” Ce-ai zis?” Omul de afaceri repeta: ” Ai o banana in ureche.” Din nou tipul intreaba: ” Ce-ai zis?” ” Ai o banana in ureche!”, striga omul de afaceri. ” Vorbeste mai tare”-spune tipul: ” Am o banana in ureche!”

Deci totul e in zadar. „Renunta, renunta, renunta”-imi spun. Spune ce ai de zis si pleaca. Si daca lor le este de folos, foarte bine – daca nu, cu atat mai rau!” Anthony de Mello

4 răspunsuri

  1. Cherlea Magdalena | Răspunde

    MULTUMESC MINUNATA RAMONA PENTRU PREZENTAREA ACESTUI SUPERB MATERIAL DE TREZIRE SPIRITUALA SI DE A INTELEGE SENSUL TREZIRII PENTRU O VIATA MAI SIMPLA IN IUBIRE SI LUMINA! CIND INTELEGEM TREZIREA VEDEM RAIUL DIN JURUL NOSTRU SI ATUNCI INTIMPINAM CADOURILE UNIVERSULUI! TE IUBESC!

    1. si eu te iubesc Magda….. Pup tare.

  2. Draguta povestea cu vulturul o stiam .. este foarte adevarata .. asa este .. oarecum .. suntem ceea ce credem ca suntem ..

    Am observat in acest material ca Anthony de Mello foloseste de mai multe ori cuvantul … oamenii nu vor sa .. fie vindecati .. nu vor sa se schimbe .. nu vor sa fie fericiti .. etc .. nu vor .. nu vor ..nu vor

    Personal ma indoiesc ca oamenii nu vor … eu consider ca greseste spunand .. oamenii nu vor sa fie vindecati ci doar reparati .. asta in contextul jucariei stricate .. eu sunt convins ca oamenii nu constientizeaza complexitatea bolii sau bolile pe care le au .. ei fiind limitativi astfel .. rezumandu-se la simple reparatii ca sa zicem asa si nu la o reparatie capitala cum ar fi cazul.

    Discutabila treaba si cu .. niciodata nu iubesti pe nimeni .. si ca oamenii nu vor sa se schimbe .. sa fie fericiti .. etc .. oamenii as zice eu ca nu constientizeaza ca trebuie sa se schimbe si asta radical .. preferand anumite cosmetizari … deci personal consider ca ar fi mai corecta .. exprimarea oamenii nu constientizeaza .

    Multumesc Ramona pentru material

    1. Asa este, oamenilor le este foarte greu sa constientizeze complexitatea vindecarii, patternurile mostenite fiind foarte puternice, tragand mai mult balanta in favoarea materiei de unde si aparatia doar ale unor simple dorinte de gen: doresc un job mai bun, mai multi bani, o relatie cum consider eu ca mi-ar fi benefica etc. Iisus a numit asta ignoranta. Precum bine stim, si El a incercat tot ce i-a stat in putinta sa schimbe credintele si valorile oamenilor, dar din pacate rezultatul n-a fost prea imbucurator. Pe undeva Anthony de Mello are dreptate. Omul prin liberul arbitru pe care il are, poate sa vrea ori sa nu vrea sa isi transforme viata, eliberand in sfarsit karma, vindecand, transformand si rescriind contractul sufletului. Si eu zic ca sunt multi care nu doresc asta, fiindca considera ca le este bine asa cum le e. De au un job caldicel, o casuta, o masina si cateva satisfactii marunte, sunt multumiti, nemaiinteresandu-se de eliberari etc. Poti sa ii fortezi? Nici vorba de asa ceva. Fiecare alege in viata ceea ce vrea, iar cei ce au ajus deja la eliberare, tot ceea ce pot sa faca, e sa respecte vointa fiecaruia in parte. Cand Milarepa a vazut ce inseamna un drum de lumina si a dorit sa isi ajute si familia sa paseasca pe ea, vazand ca acestia ii refuza ajutorul, maestrul lui i-a spus sa ii lase sa isi traiasca viata asa cum ei vor, iar intr-o alta existenta cand ei vor considera ca sunt pregatiti sa faca un salt major, daca Milarepa inca va dori sa ii ajute, se vor putea intalni atunci, acum insa sa ii forteze este interzis.

Lasă un răspuns

