Retreat cu Sri Vashudeva – inregistrare

Sri Vasudeva  s-a nascut in 14 august 1954 in Chaguanas, Trinidad, Indiile de Vest. Isi incepe drumul spritual in 1975, la varsta de 21 de ani, plecand in India unde in 1977 il intalneste pe Swami Muktananda care il va initia in ” Kudalini Yoga „. In 1978, Sri Vasudeva va traversa o perioda de 40 de zile de experiente profunde, la finele caruia va reusi sa simta o stare de pace, iubire si libertate interioara. Aceste zile au fost zile de transformare, la finele carora a putut sa vada totul cu mult mai multa profunzime si claritate. Dupa aceasta experienta, isi finalizeaza studiile universitare, lucrand pana in 1993 cand va infiinta Blue Star International, ca inginer. Din acel moment, se implica mai mult in munca spirituala, hotarand sa devina un lider, promovand un stil de viata holistic, servind astfel comunitatea.

” Eu vad atat de multi oameni care blameaza lume pentru cine sau ce sunt ei. Cand facem acest lucru inseamna ca nu ne asumam responsabilitatea pentru propria noastra participare in aceasta co-creatie. Nu ne asumam responsabilitatea cand spunem acesta a facut asta sau acela a facut asta. Chiar si in cazul cand mergem mai departe, intotdeauna ne uitam la alte persoane si nu luam initiativa sa gandim  bine, aceasta persoana nu a facut asta sau acela nu a facut asta  asa ca  de ce am facut eu, asta ? Noi nu ne asumam responsabilitatea. Eu am invatat foarte de timpuriu ca sunt responsabil pentru ceea ce sunt si am invatat ca singura cale ca sa pot merge mai departe este sa-mi asum aceasta responsabilitate, sa accept si sa-mi spun mie insumi daca am facut asta, pot sa nu mai fac.Va co-creati viitorul prin ganduri pozitive. Daca ne gandim ca suntem un rezultat a tot ceea ce am gandit, a tot ceea ce am experimentat, asa cum de fapt a spus Buddha, atunci intelegem ca exista in noi un camp de memorie, un camp al simtamintelor, al gandurilor, al dorintelor, al ideilor si imaginilor  pentru care trebuie sa fim responsabili….Aduceti in minte gandurile sau imaginile iubitoare pe care le aveti in memoria voastra. Deci cand gandurile si simtamintele apar in spatiul vostru, in acel moment magic ganditi, ” Eu sunt responsabil pentru bunastarea si prosperitatea spatiului meu ” sau ” Nu amnevoie de acest gand „; Nu am nevoie de acest simtamant si cu gingasie indepartati-l, schimbati-l cu un simtamant sau gand potrivit. Aceasta este responsabilitatea pe care voi trebuie sa vi-o asumati. Cand faceti asta, atunci voi acceptati cine sunteti, stiind ca ati participat la crearea acestui fapt si ca puteti sa nu mai faceti asta prin propriile voastre actiuni; atunci puteti participa la co-crearea viitorului vostru.Voi aveti puterea alegerii. Bhagavad Gita spune “Nu va injositi pe voi insiva. Inaltati-va prin voi insiva pentru ca propriul vostru sine este dusmanul vostru, si propriul vostru sine este prietenul vostru”.“Inaltati-va pe voi insiva prin voi insiva” inseamna sa va asumati responsabilitatea. Mie imi place atat de mult ideea asumari responsabilitatii; nu blamez pe nimeni din jurul meu; in toate interactiunile mele nu blamez pe nimeni. Sunt un rezultat al alegerii pe care am facut-o constient sau inconstient, permitandu-mi sa actionez acum intr-un anumit mod si asumandu-mi responsabilitatea ca pot sa nu fac lucruri care nu sunt bune pentru mine. Imi pot transforma gandurile si sentimentele care nu sunt bune pentru mine, si pot participa in co-crearea caii spre libertate. Doresc sa va ganditi la asta. Acceptati cine sunteti: toate experientele din voi, toate gandurile care va vin, toate ideile si imaginile din voi sunt ale voastre; sunt ale voastre! Si modelati-va interiorul pastrand ceea ce este necesar; fiti un ingrijitor responsabil si schimbati spatiul din voi asa cum doriti sa fie. Asta-i puterea pe care o aveti. Asa ca in momentul in care va imbarcati in aceasta calatorie excitanta a transformarii de sine si a descoperirii de sine, reamintiti-va sa acceptati cine sunteti. Oricine, sau orice sunteti acum este propria voastra creatie; acceptati cine sunteti si fiti un co-creator responsabil pe calea voastra spre libertate si fericire. ” Sri Vashudeva

_____________________

_____________________

______________________

_______________________

” Voi aveti puterea alegerii; exersati asta! Cand mergeti in lume, cand intrati in lumea activitatii si va pierdeti puterea in momentul in care va suparati sau sunteti perturbati, sau cand sunteti tulburati de lucrurile din jurul vostru, cand va pierdeti centrul puterii voastre, ganditi-va totusi ca ceea ce va fi stocat inlauntrul vostru va fi retrait din nou! Asadar in acele momente in care aveti aceste experiente fizice, daca puteti, intrati in locul in care stiti ca aveti puterea alegerii – si alegeti sa acceptati sau sa refuzati acea experienta. Acesta este spatiul observatorului. In acele momente, in timp ce traiti experienta, voi puteti sa va schimbati constienta stiind ca “eu am puterea alegerii”. Asa ca atunci cand cineva va supara, voi puteti fi prinsi intr-o reactie conditionata, dar daca in acele momente puteti sa va retrageti pentru un moment si sa stiti ca “eu am puterea alegerii in acest moment”, inseamna ca asta este libertate! Cand sunteti provocati, fie prin placere, fie prin durere si totusi va puteti retrage pentru un moment si sa spuneti “imi permit mie insumi sa fiu martor la asta, imi permit sa observ asta” acesta este locul vostru de putere in care voi intrati si aveti puterea alegerii. Si in acest loc voi puteti actiona responsabil, stiind ca aceasta alegere va intra campul memoriei, putand sa va intrebati : Doresc sa-mi amplific supararea? Doresc sa-mi pierd puterea si sa fiu controlat de fortele din jurul meu? Doresc sa-mi aduc aminte de asta? Doresc sa depozitez asta in memoria mea ca sa o pot retrai? Puterea alegerii se reintoarce; se reintoarce in acel moment in care voi puteti observa ce se intampla inlauntrul vostru si puteti sa spuneti, “voi schimba asta; voi actiona iubind neconditionat; voi fi iertator; voi fi pacifist; voi fi altruist; voi avea compasiune.” In acest fel, va asumati responsabilitatea momentului, stiind ca ceea ce creati in acest moment, veti lua cu voi in viitor. Ceea ce creati acum, va deveni o parte a memoriei voastre. Atitudinea martorului este momentul libertatii. ” Sri Vasudeva

3 răspunsuri

  1. Foarte interesant si valoros acest articol inspecial prin filmuletele cu Sri Vasudeva de la Sinaia.

    Multumesc Ramona

  2. Magdalena Cherlea | Răspunde

    MINUNATA RAMONA TU ESTI SUPERBA !CELE MAI IMPORTANTE ARTICOLE LE TRANSMITI ! MULTUMESC !FI BINECUVINTATA !

    1. fii si tu binecuvantat Magda si fie ca toti sa fie binecuvantati….asa e, sunt atatea lucruri minunate pe pamant, incat e pacat sa nu afle lumea de ele…..iar mai apoi, ne aflam aici sa ne bucuram de viata, iar daca pot sa aduc macar un pic de bucurie in viata cuiva, ma simt onorata sa o fac……

Lasă un răspuns

