Merit sa ma iubesc asa cum sunt !

„Doamne, Tu ai zidit rarunchii mei, Tu m-ai tesut in pantecele mamei mele. Te laud ca sunt o faptura asa de minunata !” Psalmul 138: 13, 14.

Bine ai revenit pe caleaspretine

In articolul de azi mi-am propus sa iti reamintesc ce minune sunt, ce mare minune esti!

Ma priveam azi in oglinda si ma gandeam cat de fantastica alcatuire sunt. Da, chiar asa, am ajuns la concluzia ca am absolut tot ceea ce imi trebuie ca sa ma simt bine cu mine insumi. Poate ca inca tu nu ai remarcat acest aspect, ocupat/a fiind cu ce cred altii despre tine, sau cum ai auzit tu ca ar fi bine sa fii sau sa nu fii, sau cum ai vazut tu la TV ca ar fi tiparul ideal, ori mai stiu eu ce alta nazdravanie inventata de minti care pun toate lucrurile intr-o anume schema, de parca ar trebui sa fim cu totii de dimensiuni si inaltimi fixe, cu par de o anume culoare, cu ochi de mai stiu eu ce nuanta, mari sau mici, oblici sau drepti, cu creierul de o anume marime, cu IQ-ul prefixat, cu emotii si sentimente prefigurate……

Privindu-mi trupul, m-am intrebat daca eu as putea vreodata sa il reproduc. Crede-ma ca oricat de mult am incercat sa imi imaginez asta, mi-a fost imposibil sa spun ca: “ Da, eu pot sa reproduc oricand doresc trupul pe care il am. Poate ca nu chiar atat de perfect, poate mai balambanit, ori mai gelatinos, poate mai dens sau mai aiurea prefigurat in interior, dar totusi pot intr-un fel sau altul sa il reproduc in asa fel incat sa functioneze, sa fie viu, sa gandeasca, sa simta, sa vada, sa auda……  “ M-am privit din toate partile, accesandu-mi toate cunostintele de biologie, chimie, fizica, matematica etc., dar mi-a fost imposibil sa ma pot vedea intr-o atare ipostaza. Si daca eu nu pot sa imi reproduc trupul, inseamna ca eu chiar sunt in posesia unei adevarate minuni, si ca ar trebui sa fiu mandra ca detin o astfel de comoara, o scumpete de corp care mi s-a dat in dar ca sa ma bucur de acest sejur exact asa precum eu imi doresc. Acest magnific trup care ma ajuta sa vad minunatiile din jurul meu, sa ma bucur de prezenta familiei si prietenilor dragi, sa ascult trilul de pasarele si muzica care imi place atat de mult, sa gust toate acele mancaruri care ma extaziaza si imi porocura o placere atat de mare, sa merg unde doresc, sa iti scriu chiar in acest moment, sa simt o mangaiere, o prindere de mana, sa fac atatea si atatea lucruri pe care daca nu l-as avea sigur n-as putea sa le fac. Si atunci, de ce sa il desconsider! De ce sa afirm despre el ca imi displace fiindca e prea inalt sau prea scund, ca e prea gras sau prea slab, ca e prea alb sau prea brun, ca e prea drept sau prea incovoiat, ca e prea deschis sau prea inchis, ca e cu sau fara pernute, ca are sanii prea mari sau prea mici, picioarele prea drepte sau prea curbe, fesele prea late sau prea inguste, parul prea drept sau prea carliontat, fata prea lata sau prea rotunda si multe alte invective inventate si puse intr-un anume tipar de altii. Pai ce, altii stiu mai bine decat stiu eu ce inseamna frumos sau urat pentru mine, bun sau rau, placut ori neplacut? Daca pot sa ma bucur de o multime de lucruri avand acest ” vehicul „, inseamna ca sunt o minune. Stii, oricum ar fi un trup, indiferent ca e orb, surd, ciug sau cum o fi, eu una crede-ma ca nu pot sa il reproduc si de n-am aceasta putere, inseamna ca indiferent de felul in care arata corpul cuiva, sigur ca e magnific si minunat, deoarece in alcatuirea acestuia s-a pus ceva ce eu n-am cum sa pun, iar Cel ce a facut asta se poate numi un Adevarat Artizan, un Adevarat Maestru! Intelegand asta, am inceput sa simt o iubire si consideratie tot mai mare atat pentru Artizan cat si pentru trupul pe care il detin. Cu drag mi-am amintit cum m-a ajutat el sa simt caldura corpului dragului meu copil, sa simt apropierea plina de caldura a mamei mele si al altor fiinte minunate aparute in viata mea, mi-am amintit de toate locurile pe unde m-a purtat, de toate lucrurile pe care m-a ajutat ca sa le creez, de toata muzica superba pe care am putut sa o ascult si de multe, multe alte lucruri pe care impreuna le-am facut. Pot sa mai zic atunci ca am un trup urat si asta fiindca cineva a zis ca un trup ideal are anumite standarde? Asta e o ineptie, o mare ineptie! Trupul este minunat exact asa cum este si merita sa fie iubit exact pentru ceea ce este! Daca te simti bine in el, daca te ajuta sa faci toate minunile pe care zilnic le faci, inseamna ca trupul pe care il ai este minunat!

Mai apoi mintea, acest ” computer ” atat de ingenios facut. Il pot eu reproduce? NU, NU, NU ! Oricat as incerca sa fac asta, n-am cum sa il reproduc. Sigur ca as putea crea unul mecanic, dar cum ar arata acest trup cu un creier mecanic, cu o masinarie de plastic implantat in el? Si daca inca n-am ajuns la acea ingeniozitate incat sa pot reproduce un creier la fel de perfect ca cel pe care il am, si care este atat de ingenios legat la tot ceea ce exista in acest trup, cum pot eu sa spun ca am o minte  proasta si fara folos? Mintea este cu adevarat extraordinara daca o folosesc pentru ceea ce ea a fost menita, adica sa socotesc cu ea, sa ma folosesc de cele inmagazinate in ea ca unelte in cele ce doresc sa intreprind si multe alte lucruri mai mult decat folositoare. Cu siguranta ca si tu ai o minte la fel de magica si minunata ca a mea si tocmai de aceea chiar merita sa fii recunoscator fiindca o ai, multumindu-i de ajutor.

Apoi m-am gandit daca as putea sa creez un suflet care sa ma ajute sa simt senzatii, sa ma bucur de aceste senzatii, sa ma extaziez de frumos, sa simt bucuria intalnirii cu cei dragi, sa simti fericirea unei reusite si multe altele. Clar ca am ajuns la concluzia ca habar nu am cum sa creez o astfel de minune. Oricat am incercat sa imi imaginez, a fost imposibil sa pot sa ma vad in postul de creator de suflete. Si daca nu pot sa fac asa ceva, de ce sa imi bombardez sufletul cu emotii neplacute doar fiindca cineva imi spune ca trebuie sa fiu altfel decat eu simt si doresc sa fiu? Cu ce mi-a gresit mie sufletul sa il chinuiesc cu fel de fel de pretentii pe care altii le ridica si cauta sa ma oblige sa le fac? Chiar mi-e greu sa traiesc asa cum Eu sunt? Chiar trebuie ca minut de minut sa incerc sa ma victimizez, sa ma bombardez cu informatii gresite, false si neavenite doar ca sa fiu asa cum altii vor sa fiu? Oare ma aflu aici sa fiu un tipar strain? Oare sa fie chiar atat de greu sa ma accept si sa fiu acceptata, sa ma iubesc si sa fiu iubita asa cum sunt? Chiar imi este atat de greu sa ma vad ca o valoare si sa ii vad si pe ceilalti ca o valoare? Chiar am orbit atat de tare incat sa uit cate lucruri minunate am trait si facut cu ajutorul acestui trup, cu ajutorul acestui creier, cu ajutorul acestui suflet si nu cu ajutorul altui trup, altui creier sau suflet! In asta consta marea paradigma a omului. Mereu se raporteaza la alt trup, la alt creier, la alt suflet, uitand cate lucruri minunate a trait, facut si simtit cu propriul lui trup, minte si suflet.

Cand insa te privesti din aceasta perspectiva, incepi sa iti dai seama ca tu chiar esti o minune si ca nimeni, dar nimeni n-a mai trait, gandit si facut la fel ca tine. Ca esti intr-adevar o alcatuire minunata, care meriti sa te apreciezi pentru ceea ce tu esti si nu pentru ceea ce altii doresc ca tu sa fii. Pune-i pe ei sa traiasca, sa gandeasca si sa faca exact ca tine, sau incearca tu sa traiesti, sa gandesti si sa faci exact ca ei! Vezi, poti sa faci asta? Sau ei pot sa fac asa ceva? Si daca nici tu nu  poti si nici ei nu pot, atunci ce altceva esti decat o minune, asa cum si ei sunt la fel. Asta inseamna ca Artizanul chiar este Unul de Exceptie si merita sa fiu recunoscatoare ca m-a Creat cu adevarat un Unicat asa cum si pe tine te-a creat la fel. Asta inseamna ca merita sa apreciezi ca ai marea sansa sa te bucuri ca tine de viata, fara a mai incerca vreodata sa mai imiti pe cineva, sau sa te chinuiesti sa indeplinesti pretentiile cuiva, ci doar sa fiintezi ca tine, bucurandu-te cu adevarat de sejur. Intr-o atare maniera, viata ta se simplica foarte mult, energia nematrebuind sa ti-o indrepti intr-o multitudine de parti, divizandu-te si imprastiindu-te cand intr-o parte cand intr-alta, facandu-i cand unuia pe plac cand altuia, punandu-te cand intr-un tipar cand intr-altul, fiind intr-o continua stare de stres si deconectare de tine insuti, putand in acest fel sa te axezi doar pe ceea ce tu esti si ATAT! – si crede-ma, iti spun daca doresti de sute, de mii, de milioane si triloane de ori ca TU CHIAR ESTI O MINUNE EXACT ASA CUM ESTI SI CA MERITI SA TE IUBESTI DIN TOATA PLINATATEA FIINTEI TALE EXACT PENTRU CEEA CE ESTI!

Cum te vezi acum? Cum te percepi acum? Cum ii percepi pe ceilalti? Mai doresti sa te chinuiesti sa fii ca altii? Mai doresti sa ii chinuiesti pe ei, sa fie ca tine? Minunea vietii tale consta in a fi ca tine si sa te bucuri de ceilalti asa cum ei sunt, fiindca daca tot incercam sa ne schimbam unii pe altii, programandu-ne dupa preferinte, pana la urma o sa ajungem ca in loc de o fiinta umana sa avem langa noi un robotel de care ne putem plictisi in scurt timp, dorind sa il transformam mai apoi intr-un alt robotel si tot asa. Viata este minunata prin insasi unicitatea pe care ea ne-o ofera. Permite-ti deci fiinta de exceptie ce esti, pretioasa libertatea de a te bucura de drumul tau in felul tau, si lasa-i si pe ceilalti sa se bucure de drumul lor in felul lor, bucurandu-va de acest minunat sejur in cooperare, oferind fiecare valoare si unicitate in felul lui propriu. Suflet minunat, tu chiar meriti sa iti acorzi acest pretios premiu, tu chiar meriti……in primul si primul rand, ca recunostinta pentru Cel ce te-a Creat ca o Minune!

Cu drag Ramona

6 răspunsuri

  1. Nu am cuvinte pentru acest material.Iti multumesc din suflet pentru acest articol.Ar trebui sa-l invat pe de rost.Multumesc Ramona.

    1. Cea mai mare multumire Corina, e sa fii tu fericita.

  2. Iti multumesc Ramona ca mi-ai reamintit … ce minune sunt, ce mare minune esti!

  3. …din DUMNEZEU, in DUMNEZEU, cu DUMNEZEU…
    🙂

  4. Multumesc ca impartasesti cu noi din experienta ta, suflet minunat!

    1. Multumesc si eu pentru vizita Tasia

Lasă un răspuns

