A alege sa traiesti in echilibru, este alegerea perfecta

DSCN0012

pictura in ulei de Alina Nicoara

Este sau poate fi interesant si util de stiut cum Cele cinci Elemente Fundamentale, numite tattva-e (precizarea e facuta pentru cei care nu sint la cursul de yoga ), care constituie caramizile de baza ale intregii Creatii Divine si anume: Pamantul, Apa, Focul,  Aerul si Eterul, comporta ceea ce se numeste in limbaj consacrat acestui domeniu, adica fie o manifestare in exces a respectivului Element Fundamental, fie ca absenta sau insuficienta a unui Element Fundamental – sau mai multe simultan.

La nivel fizic, o perturbare a Elementului Pamant, combinata cu perturbarea Elementelor Apa si Foc creaza DESERTURILE .

Pertubarea Elementului Apa in exces creaza POTOPUL.

Pertubarea Elementului FOC in exces creaza INCENDIILE.

Perturbarea Elementului Aer in exces creaza URAGANE, TAIFUNURI.

Perturbarea in exces a Elementului Eter creaza, cred, anihilarea celorlalte Elemente Primordiale, pentru ca ele provin din Eter.

La nivelul simturilor, excesul MIROSULUI specific Elementului Pamant si centrului de forta Muladhara, creaza miasmele.

Excesul GUSTULUI specific Elementului Apa de pe centrul sexual creaza dezgustul, imbuibarea, suprasaturarea.

Excesul VAZULUI specific Elementului Foc de pe centrul Vointei – Manipura – creaza diferite boli de ochi mai mult sau mai putin grave, poate chiar orbirea.

Excesul PIPAITULUI sau absenta contactului afectiv specific Elementului Aer si centrului de forta Anahata creaza o multime de tulburari comportamentale, dintre care amintesc indiferenta, cinismul sau chiar ura.

Excesul SUNETULUI specific centrului Puritatii – Vishuddha – creaza surzenia sau alte boli de urechi.

La nivel psihic,adica popular spus, la nivelul sufletului, excesele unuia sau mai multor Elemente combinate dau nastere DESERTURILOR LAUNTRICE de care cei mai multi dintre noi sufera pentru un timp mai lung sau mai scurt, in conformitate cu faptele bune sau rele pe care le-am comis in trecut.

Mai multi ani la rand m-am tot comparat la modul auto-depreciativ cu cei care au avut trairi spirituale deosebit de frumoase…Mi- a trebuit mult pana sa inteleg ca ne-simtirea, opacitatea launtrica sau DESERTUL launtric, cum il numesc acum, se datora unor greseli bine definite din trecut, pe care, desi nu mi le amintesc acum, nu inseamna ca nu le-am comis, pe de o parte, iar pe de alta parte, ele ar putea fi identificate dupa un oarece efort de analiza lucida, cu perturbarea unuia sau mai multor centri de forta, implicit Elementelor Primordiale asociate acestor centri de forta. Cea mai mare perturbare sau „otrava”, cum o numesc budistii, era la mine MANIA. Teoria ofera drept cauza a Miniei, daca imi amintesc corect, TEAMA sau FRICA.

Din proprie experienta, eu cred ca Mania are drept cauza majora FRUSTRAREA , adica neamplinirea unei nevoi sau dorinte, neimplinire repetata de multe ori si probabil in decursul mai multor vieti. Mania este o perturbare sau o „ otrava” pe Manipura, centrul Vointei, dar frustrarile sunt pe toti centrii de forta. Pentru neyoghini, modul de a sublima aceasta „otrava” in „nectar „ ar fi in primul rind constientizarea ei ca atare, apoi intelegerea faptului ca daca nu ni se implinesc anumite dorinte, fie nu meritam aceasta, fie inca n-a sosit timpul potrivit pentru impilinirea lor.

A da vina pe altii ca n-avem noi parte de o implinire oarecare, nu denota decat orbire spirituala. Noi si numai noi sintem vinovati de tot ce ni se petrece. Alternativa contrara, ca poate, la o adicatelea si altii sunt vinovati pentru frustrarile noastre, ar insemna ca acei altii au un control asupra vietii noastre mai mare decat vrem sa fim de acord…ori ceea ce ne controleaza vietile nostre nu sunt niciodata ceilalti, ci propriile dependente sau atasamente de altii.

Orice frustrari sau suparari pe care, aparent, ni le produc altii, au drept cauza o „buba” interioara. Daca locul respectiv ar fi fost sanatos – in ghilimele – , atingerea straina n-ar fi produs nici o durere-suparare-frustrare. Acum, cata vreme traim la nivelul Egoului, cei mai multi dintre noi reactioneaza mai mult sau mai putin armonios la incercarile Destinului, insa a reactiona la rau tot cu rau denota o natura evident primitiva a respectivei fiinte umane . Daca atunci cand ni se face – aparent – o nedreptate si noi reactionam cu manie, cu resentiment , adica dizarmonios, inseamna ca noi am picat acel test spiritual. Mai concret, daca eu gresesc fata de o fiinta umana pentru ca imi bag nasul unde nu-mi fierbe oala, sa zicem ca exemplu, la mine este pacatul indiscretiei sau al indelicatetei, iar daca fiinta respectiva imi atrage atentia asupra greselii intr-o maniera plina de minie sau cu egoul ranit sau de o asemenea maniera, incat de fapt si in realitate ea imi OTRAVESTE sufletul prin reactia ei dizarmonioasa, atunci desigur ca acea fiinta nu doar a picat un test spiritual, ci a uitat esentialul, anume ca nici un rau nu se poate vindeca tot prin rau, oricare ar fi nuanta particulara a acelui rau si oricum l-am denumi.

De la DESERTURILE LAUNTRICE, prin OTRAVURILE pe care inca le mai avem de sublimat fiecare dintre noi, ajungem – daca ajungem in aceasta viata – la una dintre cele mai rare calitati umane, asemenea unei bijuterii splendide, pe care o manifesta numai fiintele cu adevarat exceptionale. Aceasta este NOBLETEA SUFLETEASCA !…Numai fiintele umane care manifesta plenar starea de NOBLETE SUFLETEASCA sunt capabile sa ne atentioneze asupra greselilor noastre mai mici sau mai mari, fara sa produca rani colaterale, in ambele directii, la noi si la ele. Sigur ca , pentru asta, ele trebuie sa iubeasca neconditionat intreaga Creatie Divina, sa iubeasca INTR-ADEVAR, nu doar sa pretinda ca iubesc !…Pentru cei mai multi dintre noi acesta ramine inca un tel de indeplinit, dar faptul ca nu l-am implinit inca , nu este o scuza pentru a face pe orbii si surzii dupa ce ni s-a atras atentia asupra necesitatii indeplinirii lui. Cel mai simplu mod de actiune in acest sens ar fi ca, pentru inceput, macar sa ne prefacem ca dam dovada de NOBLETE SUFLETEASCA si apoi, dupa mai multe repetitii de acest gen, poate chiar ne vom insusi aceasta calitate definitiv. Fiindca asa cum ne-am prefacut ca iubim vieti la rand pe una sau pe alta, pe unul sau pe altul, de ce nu ne-am preface ca avem si NOBLETE SUFLETEASCA ?…Eu trag nadejde ca nimeni n-o sa fie din cale afara de ofuscat(a) ca ne-a surprins pe noi manifestand o falsa noblete sufleteasca !…Chiar daca motivul din spatele falsei nobleti sufletesti poate fi unul foarte egoist, e problema noastra, a celor care il manifestam, dar macar nu mai otravim si sufletul altuia, altora, cu resentimentele noastre.

Mai la urma, sa constientizam chiar incarcatura semantica a acestei calitati : NOBLETE SUFLETEASCA !

Este incununarea TREZIRII SUFLETULUI, ori pentru cei aflati pe o cale spirituala autentica, se stie ca mai este un singur pas pina la Revelarea Sinelui Divin Atman….Vrem, nu vrem, pe acolo trecem !…in concluzie, eu unul imi propun sa-mi trezesc NOBLETEA SUFLETEASCA in chiar aceasta clipa, iertand pe toti cei care mi-au amarat sufletul sau mi l-au otravit intentionat au ba, in aceasta viata…Ce veti face voi, e alegerea voastra, dar daca vreti sa fiti desavarsiti, precum Tatal Nostru din Ceruri, tot pe usa NOBLETII SUFLETESTI intrati, mai devreme sau mai tarziu, ca alta nu exista !

sursa: http://www.esoterism.ro/


” Tu insuti esti deschizatorul tau de drumuri, iar turnurile ce le-ai inaltat sunt doar temelia sinelui tau deplin. Si sinele tau va fi el insusi o temelie.
Iar eu, la randu-mi sunt propriul meu deschizator de drumuri, caci umbra cea lunga ce se intinde dinaintea mea in zori se va strange sub pasii mei la ceas de-amiaza. Apoi un alt rasarit imi va asterne o alta umbra la picioare, iar acea umbra se va strange, si ea, in miezul zilei celei noi.

Mereu ne-am fost deschizatori de drumuri si vom continua mereu sa fim. Iar tot ce-am adunat si ce vom aduna vor fi seminte pentru pamanturi inca nearate. Noi suntem pamantul si tot noi plugarii; noi suntem cei care culegem si tot noi suntem cei culesi.

Pe cand erai doar o dorinta ratacind prin ceata, si eu eram pe-acolo, un dor ratacitor. Apoi ne-am cautat unul pe celalalt si, din dorirea noastra, zamisliram vise – vise ce nu incapeau in timp, vise ce nu incapeau in spatiu. Iar cand erai abia o vorba nerostita pe ale vietii buze frematande, si eu eram prin preajma – inca o vorba nerostita. Apoi viata ne-a rostit si am alunecat prin ani, in freamat de-amintiri ale lui ieri si de tanjiri catre un maine, caci ieri inseamna moartea biruita, iar maine era renasterea ravnita.

Acum suntem in mainile lui Dumnezeu. Tu esti un soare in mana Lui cea dreapta, iar eu pamant in mana Lui cea stanga. Cu toate astea, nu stralucesti mai mult dacat primesc eu stralucire. Iar noi, un soare si-un pamant, suntem abia-nceputul unui alt soare mai stralucitor si unui pamant mai roditor.

Si-ntodeauna vom fi un inceput. Tu insuti esti deschizatorul tau de drumuri, chiar tu, straine care treci prin fata portii si a gradinii mele. Iar eu, la randu-mi imi sunt deschizator de drumuri chiar daca par stand nemiscat la umbra arborilor mei.” Kahlil Gibran

7 răspunsuri

  1. Multumesc mult, Ramona !

  2. M-am privit in suflet si m-am intrebat cine sunt . Deodata am primi o mie de raspunsuri , ba chiar mai multe de o mie . O data eram eu cea cinica , alta data eram eu cea minioasa sau eu cea iertatoare , apoi eu cea doritoare sau eu cea iubitoare ,sau eu cea mindra ,sau eu cea indelung rabdatoare ,sau , sau , sau….” Eu sunt cel ce sunt ” . Multumiri pentru munca pe care o depui . Cu drag ,

    1. A deveni constient de cine suntem, este unul dintre pasii importanti pe care suntem desemnati sa ii facem. In momentul incarnarii, sufletul este conectat la fluidele energetico-mentale colective, existente pe aceasta Planeta. Asta inseamna ca, toate programele existente in acest plan, exista in noi, iar prin constientizare, urmam in peregrinarile noastre, cei trei pasi importanti pe care un suflet este desemnat sa il faca si anume:
      1- experimentarea egoului, rezultatele derivante din aceste experimente ducandu-ne la urmatorul pas,
      2- adica la experimentarea starii superioare a fiintei, care de asemeni ne va releva noi descoperiri importante.
      Asta inseamna ca un suflet, prima data va experimenta programe care vizeaza in cea mai mare masura acumularea de bunuri, modalitatile prin care va ajunge sa acumuleze aceste bunuri fiind multiple. Aceste experiente, sunt desemnate sa ii arate sufletului, daca aceste alegeri, ii aduc fericire interioara ori ba.
      Urmatorul periplu, va fi experimentarea celei de a doua fatete a monedei. Daca un numar f mare de existente sufletul s-a miscat in ego, acum este desemnat sa se miste in zona spirituala, muncile alese in acest scop fiind dintre cele umane, astfel invatand sa isi indrepte atentia spre ceilalti semeni, uitand insa de el.
      Precum se poate vedea, pe o extrema atentia omului se indreapta spre el insusi, vizandu-si in acest fel doar binele propriu, iar in cealalalta extrema se va indrepta spre ceilalti, uitand de el.
      Ambele extreme sunt foarte importante, si fiecare suflet va fi indreptat intr-un fel sau altul sa le experimenteze, pana cand va intelege in mod perfect fiecare rezultat care deriva din astfel de trairi.
      Daca pana la venirea lui Iisus, oamenii s-au miscat pe extrema acumularii de bunuri si lupta pentru supraviatuire, Iisus a prezentat celor deschisi si pregatiti pentru salt, cealalta extrema, avand astfel sufletele 2000 de ani la dispozitie ca sa experimenteze si programe altruiste. In functie de intelegerea la care fiecare suflet a ajuns, va fi indrumat sa treaca…….
      3 – la al treilea tip de experiment, si anume la o egalizare si imbinare benefica intre cele doua extreme, de data asta miscandu-se pe mijloc, intelegand din trecutele experiente binele si raul pe care manifestarea materiei si a spiritualitatii ni-l ofera daca ne miscam in directie egotica sau altruista, reusind acum sa respectam cu adevarat valorile, creand o punte de legatura intre planul manifestat si cel Divin, in asa fel, incat fiecare protagonist sa coopereze in mod corect pentru un bine comun, intelegand ca adevarata cale este calea de mijloc.
      Fiecare grad de evolutie este extrem de important, si e bine ca fiecare suflet sa vada unde anume se situeaza si ce anume are de experimentat, ca astfel peregrinarea lui prin viata sa fie plina de roade bogate. A ne dori sa sarim peste trepte fara a asimila invataturile existente pe fiecare dintre ele, este o lupta zadarnica si fara rost, fiindca sufletul va fi indreptat prin trairile de viata existente, doar spre acele experiente care i se potrivesc. Important e sa le constientizam in mod corect, si sa ne intovarasim exact cu acele persoane carora si noi le suntem de folos si ei ne sunt noua de folos.
      Un om egotic, va putea face o echipa perfecta cu unul altruist, ambii reusind astfel sa vada si plusurile si minusurile din experientele derulate, avand astfel sansa ca prin constientizare, sa mai faca un salt important.
      O persoana care a asimilat ambele imvataturi, va putea face echipa cu o persoana altruista, care se afla la final de drum, intelegand ca miscare pe extreme aduce trairi incomplecte, sau va mai putea sa se intovaraseasca cu persoane care deja au inceput un experiment echilibrat in alte existente.
      A fi in echipa potrivita, aduce dupa sine experimente potrivite, a fi in echipe nepotrivite, aduce dupa sine stopaje si nemultumiri interioare. Fiecare om este bun exact asa cum este, si poate da maxim de randament in echipa potrivita, de aici si indemnul maestrilor de a ne misca printre persoane potrivite noua, asa putand invata sa ajungem sa echilibram fiecare element in mod optim.
      In genere intr-o familie, poate sa existe o imbinare perfecta de suflete, in care unul va experimenta partea materiala, un altul partea spirituala/altruista/umana si un altul vazand rezultatele la care cei doi au ajuns, va fi apt sa faca o punte de legatura intre ceilalti doi protagonisti, aratandu-le beneficiile care pot exista intr-o imbinare benefica dintre materie si spirit, insa asa ceva, se intampla doar in acele familii in care in genere, primii doi protagonisti sunt la un final de experiment, ori in plan material ori cel spiritual, fiecare aflandu-se aici sa faca un salt important.
      Dar, indiferent de ce ne afam aici, indiferent pe ce treapta de experiment ne aflam sa ne miscam, cu siguranta ca viata este interesanta si plina de surprize benefice, cei din jur, prin insasi modul lor de comportament, reusind in momente cheie ale vietii, sa ne ajute sa facem alegeri intelepte. Eu una, pot sa spun, ca prin ajutorul celor ce mi-au intrat in viata, am reusit sa las in urma multe programe defectuoase, renuntand astfel la credinte si viziuni profund limitatoare si fara rost. Daca si protagonistii cu care m-am intersectat au reusit sa faca un pas important, atunci bucuria e dublata, iar daca au ales sa se miste inca in vachile programe, e bine si asa, deoarece in univers, timpul este inexistent, nefiind important nici startul si nici finish-ul, ci bucuria resimtita pe parcusul peregrinarii. 🙂

      1. Am uitat sa specific, ca asta este doar parerea mea, bazata pe experientele si intelegerile personale la care am ajuns, nefiind un concept fixat pentru un alt suflet, fiecare dintre noi avand libertatea sa ne miscam in directia dorita, si sa percepem lucrurile prin prisma experientelor derulate de fiecare in parte.

  3. Multumesc pentru articol … foarte frumoase cuvintele lui Kahil Gibran

  4. adevarat ce se scrie mai sus.

  5. Multumesc ,multumesc , multumesc , esti o parte din minunea lumii . Ce lume frumoasa si ce oameni luminosi . Pe drumul drept este lumina aprinsa . Pe cararile intortocheate lumina este stinsa si bezna intuneca ochii , mintea si sufletul . Cu drag ,

Lasă un răspuns

