Schimba perspectiva – transformadu-ti esecurile in sarbatori!

3d_little_to_help_the_picture_165411

Ori de cate ori am nevoie de ajutor ca mama, imi amintesc de mama si de bunica mea, cele doua femei care au reusit sa planteze in inima mea, pretioasele seminte ale intelepciunii, la fel ca intr-o gradina secreta, unde acestea au inflorit si s-au pastrat indiferent de conditii, inclusiv in perioadele friguroase.

Intr-una din zilele mele cele mai sumbre, am ajuns acasa si am gasit o a doua notificare – “ nu tocmai politicoasa “ – referitoare la facture de gaze neplatita, si pe toti cei trei copii ai mei nefericiti.

Tommy, fiul meu in varsta de 11 ani, fusese tuns gresit de frizer, astfel fiind nevoit sa poarte o caciulita pe cap toata ziua, pana cand unul dintre profesori i-a zis ca: “ domnii nu poarta caciuli in interiorul unei cladiri “. Il pusese asadar sa si-l scoata, iar bietul copil fusese nevoit sa suporte toata ziua tachinarile colegilor sai, care ii spuneau “ cheliosul “ si “ cap ras “ . Mi-a povestit toate acestea ascunzandu-si capul cu ambele maini.

Fata mea Lisa a participat la concursul de ortografie organizat pentru clasa a doua, dar a pierdul fiindca a gresit cuvantul frica ( afraid ). Nu mi-a scapat deloc ironia coincidentei.

Cealalta fata a mea, Jenny, care se afla in clasa intai, a fost pedepsita pentru ca a chichotit, cand a fost pusa sa citeasca o anume fraza, si colac peste pupaza, s-a mai si incurcat.

-Ei bine, copii, le-am spus, avem de a face cu o Zi a Esecului cu Litere Rosii. Haideti sa o sarbatorim!

De-a dreptul socati, copiii m-au privit cu mare atentie, ca sa vada ce fac.

-Bunica Towse spunea intotdeauna ca: “ Noi invatam mai mult din greseli decat din succesele noastre. Cu cat o piatra este macinata mai mult de intemperii, cu atat mai rotunda devine ea si cu atat mai multe salturi deasupra apei face. “ Haideti sa mergem la McDonalds ca sa sarbatorim prima noastra Petrecere a Esecului.

Au urmat multe astfel de petreceri, din care am invatat cu totii sa transformam orice tragedie intr-o sarbatoare, nu intr-o lamentare continua. Sper ca am reusit sa plantez aceste seminte in sufletele copiilor mei, culese din intelepciunea femeilor din familia mea, care s-au success inainte, si ca aceste seminte vor inflori candva, asa cum au facut-o in inima mea.

Judith Towse – Roberts

Povestea face parte din cartea Supa de pui pentru suflet de mama de Jack Canfield, Mark Victor Hansen, Jennifer Read Hawthorne si Marci Shimoff

Lasă un răspuns

